ON/OFF plus dalsi akce jednim tlacitkem

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Červenec 28 00:15:20 CEST 2017

Když už ho máte zapnutý, tak ten fet tím tlačítkem držíte zapnutý i nadále.
Krátký stisk bude ovládat program, dlouhý stisk pak povede k tomu že MCU
shodí ten mosfet.

Asi jde o to, jak máte řešený zapínací obvod. Já to mám nějak takhle, třeba
to nějak vydedukujete.

Ftip je v tom, že jednak p-fet musí míl malý Vgsth (AO340x) a zbytek jak to
funguje si už prostě odvodíte.

baterka-+---p-fet---------> napájení
       10k     +-----mcu-in
        +------+
       tlač   ledka
       gnd    n-fet --+- mcu-out
              gnd    10k
                     gnd

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>

potreboval bych zarizeni s MCU (jeste ne vim jakym, mozna "obyc"
Atmega328, mozna nejaka PICka, zatim nemam jasno) spinat jednim
tlacitkem, ale asi trochu jinak. Stisknu tlacitko, tim otevru nejaky
tranzistor, ktery pusti napeti do MCU, ten nastartuje a volnym pinem si
podrzi tranzistor otevreny. Po nejakem timeoutu prestane krmit onen
tranzistor a MCU se vypne. Potud normalni a znama funkce.

No jo, ale ja bych potreboval, aby to tlacitko bylo schopne pri behu MCU
jeste vykonavat nejakou dalsi funkci (mam k dispozici takove to cinske
otocne trojtlacitko nahoru-doprostred-dolu), takze bych potreboval
"nejak" cist jeho stav tim MCU. Trochu mi to koliduje s tim zapinacim
tranzitorem.

Jsem uz dneska dusevne hodne mimo, tak mne mozna nenapada nejake
trivialni reseni, ale nepostouchnete mne nekdo? Asi neco prehlizim.
Navic rozhoduje jednoduchost a vysledna velikost.