IoT - Lora a dalsi

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 27 13:21:25 CEST 2017

Už jsem to psal v minulém postu, Vy to prostě pozicujete někam, na co to
není určeno.
Pokud ale třeba ČEZ/RWE/VaK/topenáři a další potřebují odečítat stavy,
tak je to bezva.
Teď to dělají 1-2x ročně, a musí to někdo oběhat. Takhle to můžou mít
třeba jednou týdně,
a ještě to dostanou v agregované podobě až do svého centrálního
počítače. A jejich
cena za jeden bod bude jistě jiná, než pro člověka z ulice.

Pokud jste se podíval na to video, co jsem odkazoval, tak tam je
informace o nějaké
celosvětové síti dobrovolnických gateways, takže to nemusí dělat jen
nějací monopolisti.
A pro nějaké lokální pokrytí třeba části města by se to snad mohlo dát
provozovat
i ve vlastní režii, řekl bych. Případně pro větší pokrytí pak nějakou
komunitou.
Ale vždy to bude pro přenos minimálního množství dat, to snad reguluje
pro dané
pásmo a protokol/metodu komunikace i legislativa.

PL