Re: 3f frekvenční měnič

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 20 06:04:00 CEST 2017

Napřed by si měl kolega ujasnit zadání. Zejména jaký má vlastně motor.
Motor 2 kW pro vrtačku - tak to už ta vrtačka bude pěkné hovado. Takové
ty malé
sloupové vrtačky na stůl mávají tak do 0.5 kW.
A jaký ten motor je? Je předpokládám 3f. Ale dá se přepojit do D, aby
mohl běžet
na 3x230V? Pokud ano, stačí mu měnič s napájením 230V. Pokud ne (což se také
stává), tak by potřeboval měnič na 3x400.

Pokud frekvenční měnič pro vrtačku, tak rozhodně s vektorovým řízením. Padly
zde např. 2 návrhy, ale z nich umí vektorové řízení jen ten Starvert,
kdežto to Teco
ho neumí.

S tím, že nemusí mít displej, to (podle mě) není moc dobrý nápad. Jsou
skutečně
měniče, které panel neobsahují (např. i nějaké řady Siemensů atd.).
Jenže pak
sice může být měnič o pár kaček levnější, ale pro jeho nastavení a
naprogramování
je třeba použít externí panel, který je pro změnu drahý. Takové řešení
se hodí někam
do fabriky, kde mají 100 měničů od jedné firmy, a k nim mají servisáci 1
nebo 2 panely.
Na doma je to velmi špatné řešení. Domů rozhodně měnič, který nepotřebuje
externí panel.

Měničů mám doma několik (6 nebo 7). Ale ani jeden jsem nekupoval nový.
Měniče
jsou dost často nabízené na různých bazarech a fórech. Třeba zrovna teď
na fóru
www.c-n-c.cz nějaký borec ze Slovenska nabízí spoustu měničů Omron, už
jich tam
prodal snad desítky (ke spokojenosti kupujících).

PL