Re: Zdroj pro vláčky

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Červenec 16 10:09:03 CEST 2017

PWM a použít nějaký H-můstek pro řízení motorků

Trafo pro HO mělo jmenovitý proud 1,3A/12V a 17V naprázdno.

Pokud spínaný zdroj, tak 12V/2A minimálně, dát tam baterii kondů - několik
2G2/16V, arduino, potenciometr, L293 nebo L9110, to by možná stačilo taky.

L9110 je levnější koupit jako hotový modul než čipy (jsou tam 2, budete mít
jeden náhradní).

Pozor, L9110 neumí brzdit motorem.

----- Původní zpráva -----
Od: michal.grunt na gmail.com

Zdravím zdejší modeláře pokud se tu nějaký vyskytuje. Jelikož jsem mel v
supliku jednu HO masinku tak jsem nedávno koupil i koleje (překvapilo me jak
jsou drahý)… Zdroj pro napajeni HO vláčku mám z TT vláčku, ale je slaby. Tak
tak, ze to jede. Jelikož si s tim bude hrát kluk, tak jsem premyslel vyuzit
18600 z notebooku (3 do série) a k tomu něco ubastlit (nez bude starsi a
pokud ho to bude bavit tak prejit na digital). Pripadne vyuzit bezny 12V
zdroj do zásuvky. Otázka je co k němu. Vi někdo o jednoduché ověřené
konstrukci, aby to mělo plynulou regulaci dopředu a dozadu ideálně „koleckem“
(ne tlacitkama)? Nebo je něco na ebay ci ali k dispozici? (zatím jsem
nekoukal) Nebo prostě koupit nějaký vetsi reostat ci co v tech zdrojích pro
vláčky je… Tak mohl bych koupit uz hotovy zdroj pro to urceny, ale chtěl
bych něco spíchnout.