OT: Změkčovače vody

Tomáš Halabala hwnews na regulace.org
Čtvrtek Červenec 13 21:41:53 CEST 2017

Zdravím zdejší osazenstvo,
protože se mi nepodařilo vygooglit žádné dostatečně přesvědčivé pro ani
proti změkčovačům vody na bázi katexového iontoměniče, zkouším se zeptat
zde. Zda je tu mezi vámi nějaký majitel zařízení na změkčování vody
tohoto typu, zajímá mě, zda je to zařízení, které byste opravdu
doporučili do domácnosti či nikoliv.
Chtěl bych se doma zbavit problémů plynoucích z usazování vodního kamene
ve sprše, umyvadlech, v podlahovém topení atd. a uvažuji o tomto řešení.
Pročetl jsem okolo toho už spoustu informací, ale kromě samotných
prodejců, které nemám ve zvyku brát úplně vážně, jsem neměl možnost
bavit se s žádným nezaujatým majitelem katexového změkčovače vody. Takže
to zkouším tady.

Přikládám odkaz na zařízení, které mám v plánu si pořídit:
http://www.aqua-bohemia.com/www-aqua-bohemia-com/eshop/2-1-ZMEKCOVACE-VODY/22-3-KABINET-20/5/700-KABINET-20D-DIAMANT-82-LED

Věřím, že to fungovat bude, na okruh pitné vody a do zahrady bych to
nepřipojoval, ale na všechno ostatní ano. A protože to poteče i do
ocelové akumulační nádrže, ocelového výměníku, plastového a měděného
potrubí, obávám se, zda takto upravená voda nebude mít nějaké vedlejší
negativní účinky např. na korozi?
Nebo dejme tomu, že bych si na výstupu nastavil minimální tvrdost vody,
neporostou pak třeba ve sprchovém koutu místo vodního kamene řasy nebo
nebo nevznikne problém někde jinde?

Pokud má někdo nějaké zkušenosti s těmito zařízeními, mohl by se prosím
o své názory podělit?

Předem mnohokrát děkuji a přeji příjemné prožívání letních dnů!

Tomáš Halabala