Nasobic kapacity

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Červenec 11 08:53:56 CEST 2017

I ta digitální cesta bude mít svá úskalí. Když použijete nějakou
"rozumnou" vzorkovací frekvenci (v řádu Hz), pak nepůjde použít FIR
filtr a IIR bude mít dost malé koeficienty, tudíž budete muset používat
hodně vysokou přesnost aritmetiky pro kompenzaci numerických chyb.
Druhá možnost je použít vzorkování v řádu minut, pak budete stejně řešit
analogový antialising filtr s frekvencí zlomu sice o dva řády vyšší, ale
pořád ještě hodně malou.
Tohle bude chtít nějaké méně konvenční řešení a tedy hodně práce a
hlavně trpělivosti čekat dlouhé hodiny na výsledek. Napadá mě zkusit
použít nějaký filtr se spínanými kondenzátory - hotové řešení třeba od
Maxima, nebo klasické zapojení filtru z OZ a kondenzátory s kapacitou
řádu mnoha Faradů.

Mrazík