OT: příjem televize na venkově

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Neděle Červenec 9 21:55:03 CEST 2017

dobrý den,

vím že to tady v nějaké formě už šlo, ale tehdy jsem to nevnímal. Asi 25
let žijeme doma s kabelovou televizí, která za nás řešila všechny problémy
s přechodem na nové  normy, pásma , atd.
Teď se ale stěhujeme na důchod na vesnici a tam samozřejmě žádná kabelová
televize není.
Naše televize je poměrně nová, normu DVB-T určitě umí , doma jsme ale
provozovali DVB-C.
Jsem touto problematikou naprosto nedotčený, prostě se televize připojila k
vývodu kabelovky a dál jsem to neřešil, sám se na televizi dívám jen velmi
sporadicky.

Potřeboval bych poradit, jakou koupit anténu a nějaký lepší předzesilovač s
kvalitním fitrem.
Jde mi jen o nějaký základní rozsah českých programů, nic specielního .
Třeba v budoucnu pořídíme i satelit, ale zatím ne.
Budu nedaleko provozovat radiomatérskou stanici s výkonem řádově stovek
wattů na 144MHz a 432MHz a nechtěl bych tu televizi moc rušit.  S
kabelovkou žádný problém v tomto smyslu nebyl, kromě jednoho nepodstatného
kanálu.
Výhledově připadá v úvahu napájení až tří televizorů z jednoho rozvodu, tak
ten zesilovač by na to asi už měl být připraven.
Ještě jednou se omlouvám za stupidní dotaz, ale snad je tady někdo, kdo
podobnou situaci řešil.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW