c:

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Červenec 9 11:53:46 CEST 2017

>No ale ved to & 0xFF je prave ta potrebna kvadratura kruhu, ci?

Aha az teraz mi to doslo - ten kompilator varuje *prave* na *explicitnu*
kvadraduru, nie na nasledne tlacenie do otvoru!

Tak to je IMO chore a aj ked si moze prekladac varovat na co chce, toto
podla mna odporuje to pravidlam/duchu C99.

V pripade (0x111 & 0xFF) to odporuje duchu pravidiel o typovani konstant a
pravidiel binarnych operacii - oba operandy toho & su signed int a pri & z
principu nemoze dojst k preteceniu. IMO pri zjednodusovani stromu to &
0xFF interne skonvertuje na pretypovanie. Skuste len tak kvoli zabave
0x111 & 0xFE.

A v pripade explicitneho pretypovania je prave ta explicitnost toho
pretypovania vyrazom vole programatora tu kvadraturu urobit, na toto nie
je ziadny dovod varovat, to je uplna sprostost.

Moje dva eurocenty.

wek