c:

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Neděle Červenec 9 10:50:43 CEST 2017

A jak to ten kompilátor má vědět? Není to žádná umělá inteligence, jen soubor pravidel.
Pro kompilátor je to přiřazení známé konstanty signed int do unsigned char. Další operace je logická operace a nemění typ
výrazu.

Mimochodem, původně jsem si podle čísla myslel, že char je 16 bit, pak mi došlo že by to ale nehlásilo to varování :-)

Řešení bych viděl potlačit na daném řádku varování kompilátoru například pomocí pragmy kompilátoru (pak ho zase
nezapomenou povolit). S příslušným vysvětlujícím komentářem proč dávám do 8 bitové unsigned proměnné 16 bit signed číslo.