Ako je to s dlhodobou presnostou frekvencie v rozvodnej sieti

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pondělí Leden 30 20:50:19 CET 2017

Dne 30.1.2017 v 11:44 Petr Zapadlo napsal(a):

> v této souvislosti mám dotaz, jak se vlastně řídí frekvence -
> předpokládám, že menší zdroje se přizpůsobují okolí. Tj dovedu si to
> představit, že to nějakým velkým zdrojem (temelín?) natvrdo přetlačím.
 >
> A jak je udělaná přenosová linka, která umožňuje rozdílnou frekvenci?
> (převod AC->DC->AC to asi nebude)

Je to tak, že velké zdroje si frekvenci kontrolují, jinak by jsi velkou
elektrárnou roztočil turbínu v malé elektrárně. Celé se to fázuje dost
složitě a třeba rozpojení severu a jihu tohoto směšně malého státu
znamená asi 14 dní než se sfázujeme (pokud si nepůjčíme trochu frekvence
venku pochopitelně).

A s tím souvisí ta rozdílná frekvence, to jsou malé eko-bio zdroje. Ty
pracují tak, že se pokouší tlačit síť jakoby "bopředu" něco jako když
jsou točící dveře v budovách na "ruční pohon", dejme tomu, že je ve
dveřích jeden až dva dospěláci a dvě děti. Dospěláci točí dveře v
normální rychlosti, ale děti se jen opřou do dveří a tím vytvářejí
zrychlení bez regulace. Pokud je v síti dost velkých zdrojů s regulací,
tak malé zdroje síti pomáhají a vše je OK, ale v případě, že je dost
slunce/větru/vln nebo z čeho se dostává ta eko elektřina a jsem na
ostrově, který se odpojí od kontinentu, tak se těm měničům začne dařit
tu frekvenci posunout trochu nahoru. Pak když dojde na připojení ke
kontinentu, tak zase ty malé zdroje narazí a jen popotlačují ty velké.