Ako je to s dlhodobou presnostou frekvencie v rozvodnej sieti

balu balu na k-net.fr
Pondělí Leden 30 14:07:06 CET 2017

na strankach toho Europskeho sietoveho regulacneho organu www.entsoe.eu
je mnoho zaujimavych dokumentov. Su tam aj plne znenia smernic ako maju
jednotlivi vyrobcovia regulovat.

Ak si dobre pamatam zdroje meraju frekvenciu a podla naprogramovanej
odozvy zdroja znizuju/zvysuju instantne produkovanu kapacitu. Moze bezat
na 100% a neregulovat nic. Alebo na 90% a regulovat +/-10% alebo hocico
ine. Podobne aj casove odozvy.

Temelin predstavuje len maly prd v celoeuropskej poprepajanej sieti. S
nim nepretlacine nic :-)

Ano, AC-> DC -> AC je uz celkom bezne.

Doporucujem sa pozret na Continental Europe Operation Handbook

https://www.entsoe.eu/publications/system-operations-reports/operation-handbook/Pages/default.aspx

ale upozornujem, ze tam stravite citanim tak 3 dni :-)

b.