Ake MOSFETy pouzivate?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Leden 26 11:12:34 CET 2017

V DS by se přítomnost ZD mohla projevovat zvýšeným Igs oproti podobnému typu
bez ZD.
Třeba ten zde zmíněný KF521 má do 4 pA, 3 pF při -20 V.
NX3008NBK má 30-50 pF a proud uvádějí od 1 nA při 2,5 V do 1000 při 8 V.

V praxi by asi šla detekce třeba připojením přes 10k na 30 V.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
To je ale podle mě docela speciál. Žádný z FETů, které jsem za poslední
roky použil
(nebo které byly v tom seznamu používaných, který tady vznikal) myslím
žádné explicitní
zenerky neměl. Nebo je tam aspoň neměl namalované.

Podle věty "Vsechny, nebo skoro vsechny, dnes bezne uzivane mosfety,
jsou urcene
pro spinani a maji, mezi G-S ochrane zenerky" jsem to pochopil tak, že
jsou v nových
FETech nějaké "utajené" zenerky, které tam explicitně nejsou zobrazené.
Proto jsem se ptal, jak se to pozná, že tam jsou (ve kterém parametru v
datasheetu
se to projeví) a jaké mají vlastnosti.

PL