OT:MECH Poradie skrutiek/podloziek pri zemneni

jurp jurp na volny.cz
Pondělí Leden 23 20:23:22 CET 2017

Taky to nejak nechapu. Je tam protipozarni nater, ktery nesmi porusit a
ma se to presto uzemnit?

U silovych rozvadecu v dobe davne se na plech, nebo na kostru privaril
plochac s privarenym sroubem. Varil se ze vsech 4 stran.
Pripadne se privaril L-profil z obou stran koutakem.
Material se obrousil na cisty kov, mazlo se to vazelinou a az pak
prislo kabelove oko, podlozka, perovka, matice.

Dneska jsou v skrinich privarene medene srouby s tlustou a velkou
dosedaci plochou.

Ad) Malo by to prezit skratovy prud zariadenia, ktore ma asi 6.5MW pri
25kV, teda pracovny prud asi 260A
A jaky je tedy zkratovy proud? 2.6kA, 26kA, 50kA, 100kA?

Aby ten sroub M8 byl vubec dostatecny.

A v te sestave se mi nelibi ten prechod podlozka, matice, podlozka a
teprve zemnici oko. Proud by mel teci z oka rovnou do podkladu a ne
pres sroub, nebo nekolik podlozek.

JURP