Elektronkovej zasilovac

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Pátek Leden 20 20:20:37 CET 2017

On 20.1.2017 15:43, Petr Simek wrote:

> A to buzeni do katody je nejak efektivnejsi ? Protoze podle toho schematu
> je vstupni napeti na E1a-g . Na E1a-k a E1b-k je zlomek vstupniho napeti
> deleny v pomeru 1M5/22k . Co je na E1b-g je mi zahadou neb je pripojena
> na RC integrator ktery vyfiltruje stridave napeti a zustane tam jen
> stejnosmerne, ale odkud se vezme ? Z te G elektrody tece nejaky proud ?

Zkusím reparát :-)
Trioda je při Ugc = 0 otevřená. Ia roste, tím roste úbytek na katodovém
odporu, až se dosáhne rovnováhy. To platí pro obě lampy.
Kladnou půlvlnou na vstupu se více otevře horní lampa. Úbytek na
katodovém odporu vzroste, napětí katody také vzroste. Finta je v tom, že
lampy mají spojené katody. Ugc spodní lampy tedy klesne, spodní lampa se
přivře.

Zesílení je při buzení do katody trochu menší než při buzení do mřížky.
Druhá lampa je ale buzena z výstupu první. Horní anodový a katodový
odpor by měly být zvolené tak, aby anodové proudy byly souměrné.
Přesněji řečeno takto by to fungovalo, kdyby 1M5 šly z mřížek přímo na
zem. Tady je zapojení složitější, připadne mi to jako kladná zpětná
vazba pro. Možná pro lepší průběhy signálu kolem nuly?

L.