Elektronkovej zasilovac

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Leden 20 19:31:36 CET 2017

pískání možná pomůže dát antiparalelní diody sériově se vstupním trafem,
kondíky pak do diod do graetzu, případně i malý sériový odpor (pro
nevýkonovou část).

Elektronkového zvuku lze taky dosáhnout, když křemíkový zesilovač postavíte
tak, že uděláte 100W asymetricky napájený zesilovač, ale budete ho
provozovat max na 20-30W (a dáte tam i přiměřeně méně výkonné trafo). To
asymetrické napájení je důležité kvůli repolarizaci kondenzátorů, která dělá
onen tranzistorový zvuk. Měkkost trafa zajistí měkkou limitaci.

Zkuste, uslyšíte. Já díky ženě už su nahluchlej.

----- Původní zpráva -----
Od: hwnews konference

Asi mate pravdu...jak jsem psal mam roupy...navic jsem ted cca hodinu cetl
ty audiofora a mam zkazene odpoledne a prestava se mi do toho chtit - to
jsou strasny pacienti.

Samozrejme nejsem schopnej odlisit co dela ten zvuk - jestli je to ten
lampovej konec a nebo je to vliv bedny (strasna kisna) a original repraku. A
nebo vsechno dohromady. Ale i ja mohu rict, ze subjektivne to hraje
neskutecne dobre. Ja to nechapu repraky jsou tvrdy jak brok - papiraky - a
pritom to basuje (co me zarazi) i na opravdu malou hlasitost (Filharmonie ma
fyziologii). Skvele z toho zni rozhlasove hry, vubec mluvene slovo a starsi
muziku uz beru spis, ze je psychologie.

Mam jen jeden problem kdyz odbocim. nevim co to muze byt, ale neco tam
napiskava - prjde mi, ze je to signal z eteru - cca kazde dve minuty - to
zacne salbe piskat tak na 5kHz cca na 20s. Dela to ale i pri prepnuti na
gramovstup.