OT VOIP Optipoint - problem s registraci

Martin Hanek martin na hanek.net
Čtvrtek Leden 19 06:56:52 CET 2017

Neco podobneho jsme tuhle resili s nasi telefonni ustrednou, ktera se
pres SIP pripojuje k providerove ustredne Asterisk. Melo to 2 kola
hledani problemu a reseni:
1) Po vypnuti a zapnuti slo 10 minut volat ven, dovnitr ne. Ac spravce
ustredny tvrdil, ze ustredna komunikuje pouze na UDP 5060, komunikovala
i na jinem (myslim ze nahodnem pri kazdem spojeni) UDP.
2) Nakonec to dopadlo tak, ze jsme jednu z nasich verejnych IP adres
celou presmerovali na ustrednu. Bohuzel jsem to nastavil pouze na TCP,
takze pote ustredna po vypnuti zapnuti fungovala 10 minut obema smery
(asi jak se prihlasila k providerovi) a pak to zase prestalo. Chvili
trvalo nez jsme si toho vsimli, az jsme presmerovali UDP komunikaci, uz
to funguje.

Martin Hanek