Re: [OT] Auto - snímač polohy vačkového hřídele

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Středa Leden 18 15:45:22 CET 2017


Horkovzduškou jsem na něj nefoukal, ale chápu co myslíte. Teď jsem 
našel, že kvůli těmto čidlům byla na Slovensku před cca 10 lety 
svolávací akce, kde je hromadně měnili údajně kvůli vadě v pájených spojích.

Vysledoval jsem to, že čím větší zima, tím problematičtější start.

Kolem 0 °C to většinou chytlo se zaváháním, ale napoprvé. Při -5 °C tak 
na 2.-3. pokus a při -15 °C řekl bych tak 6.-8. pokus. To všechno by

Kondík a další jsem nezkoušel, po zkušenosti s čidlem klikovky jsem dal 
rovnou ten invertor. Nemyslím ale, že by v tom byl pokles napětí. 
Baterku mám zánovní a startér točí jako o život, nikde nic neproblikává. 
Navíc, s tím starým čidlem už motor normálně asi tak 1-2 s běží na 
zvýšený volnoběh, když začne haprovat, to myslím že už alternátor krmí 
síť dostatečně.

Trošku "nevýhoda" je v tom, že ráno, když jsou (byly) ty starty 
problematické, musím auto především oživit a odvézt dceru do školky a 
spěchat do práce, na velké experimentování moc není čas a popravdě při 
-10 ani chuť. Přes den, kdy by čas byl, už všechno maká normálně.

DOKONCE, to jsem úplně zapomněl, když jsem to nové čidlo kupoval, hned 
jsem ho namontoval (motor měl provozní teplotu) a normálně na něj dojel 
domů. Takže buďto na zahřátém motoru funguje i to nové čidlo, nebo si ŘJ 
na to čidlo sahá jen při těch ranních startech (po delší odstávce).

Napadlo mě, že jestli se v tom budu ještě vrtat, zkusím po každé 
manipulaci s tím čidlem ještě odpojit baterku.

JMN



Dne 18.1.2017 v 14:48 Petr Labaj napsal(a):
> Co to udělá, když před studeným startem na chvíli fouknete na to čidlo
> horkovzduškou,
> aby mělo běžnou provozní teplotu?

> Co to udělá, když čidlu přidáte kondenzátor do napájení, případně ještě
> přes Schottky
> diodu, aby chvilkový pokles napětí v sítí neovlivnil napětí na čidle?
>
> PL
>


Další informace o konferenci Hw-list