Kolik nabijecich cyklu vydrzi Pb autobaterie

Středa Leden 18 14:15:47 CET 2017

Pokud je NiCd (NiMH) baterka dlouhodobě nabitá, v aktivní hmotě dochází
k rekrystalizaci. Tím že krystaly rostou, mají celkově menší plochu a
baterka zvyšuje vnitřní odpor. vybitím se krystaly rozpustí a nabitím
vzniknou nové. Čím větší proud, tím vznikají menší krystaly a baterka má
menší vnitřní odpor, takže lépe snáší vyšší proud při vybíjení. Jestli
něco podobného funguje u Lion, neslyšel jsem o tom a dost bych o tom
pochyboval. Ale u olověných gelovek nám taky říkali, že formování je
blbost a pomáhalo to.

Anděl