EMwin - zaciatocnicke problemy

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Úterý Leden 17 22:13:23 CET 2017

Dne 17.01.2017 v 21:43 Stano napsal(a):
> Zdravim konferenci
> Mam par zaciatocnickych otazok:
>
> STM32 bezi na FREE rtos, mam jeden task ktory sa stara o GUI a chcem mu
> posielat eventy z inych taskov (tasku). Jedna moznost je v tasku EmWin
> poolovat signaly ktore ma zaujimaju. Toto sa mi ale nepaci, zanasa to do
> zobrazenia zbytocne latencie. Napada ma pouzit WM_SendMessageNoPara() a
> z druheho tasku takto poslat informaciu ze sa nieco udialo. Je to vhodny
> postup alebo je ine vyhodnejsie riesenie?
>
> Hladam ci je nejaka podpora pre inkrementalny enkoder (tocitko) v
> [...]

Vámi uváděný FREE rtos neznám, ale pokud OS podporuje fronty zpráv pro
procesy a umožní adresátovi přejít do wait stavu, použil bych místo
pollingu wait na zprávu.
Pro druhý případ (enkodér) jsme používali čítačový semafor (obsluha
enkodéru signalizuje na příslušný semafor, proces pro zpracování stavu
čeká u semaforu a zpracovává počet pulsů).

jf