VMware licence

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Pondělí Leden 9 11:36:11 CET 2017

No uz to neni pravda....jelikoz mi chodi pravidelne pod ruku cca co 3-4
roky instalce nove nakoupenych serveru tak si spotreby merim. Mam tedy
zkusenosti predevsim se servery od Dellu (jeste dokud byla tak NCR,
Fujitsu-Siemens, Sun) - dlouhodobe se nam zdaji nejspolehlivejsi.

S tou spotrebou to konkretne u Dellu platilo do rad PowerEdge 2800 a 2950 -
tam je opravdu brutalne nehospodarny zdroj - server je v miste zdroju
horkej i ve vypnutem stavu - spotreba je podle osazeni klidne 250-350W.
Klidova pro kazdy zdroj cca 25W.

Nicmene rady PowerEdge T a R (lisi se jen tower a rack) jsou moderni
masiny, ktere jsou vysoce variabilni.

Mam tady:
T100 - v podstate malinky server - case podobny PCcku - klidova spotreba
cca 40W
T300 - jeden cas jsem jej doma provozoval - plnohodnotny server - az 24GB
RAM, 4 pozice pro HW raid, IPMI - da se dostat v pohode na 70-90W
T610 - muj soucasny server doma - opravdu velky server - s jednim CPU a
24GB RAM a 7 disky spotreba prumerna 105W - budu rozsirovat na 2x CPU a 2x
24GB RAM a radic H700
R730 - nejnovejsi masiny co tu mame - pro doma, zatim nechutne drahe

vzhledem k cenam rad T300 a T610 v bazarech bych jednoznacne preferoval
koupit je misto te navonene bidy tech pseudo domacich servriku - T300 se da
sehnat uz kolem 3.500Kc , T610 podle osazeni je kolem 6.000Kc a vys.

z hlediska spotreby je treba udelat zasadni vec - Dell osazoval nevim proc
hrozne zrave procesory (TDP 120W) - daji se ted koupit ty nejlepsi CPU s
maximalnim vykonem a minimalni spotrebou (TDP 40W) naprosto za hubicku -
radove 200-300Kc na Ebay - takze vymenit CPU

u serveru s redundatnim napajeni se da usetrit cca 15W osazenim jen jednoho
zdroje

dokoupeni pameti je ted take levna sranda - kupoval jsem 6x4GB moduly za
900Kc (mysleno cena za vsechny)

jak uz jsem psal nize - disky delaji silene moc na spotrebe - pokud budete
kupovat server s disky tak se vyhnete bezne osazenym 15.000rpm SAS diskum -
jsou skvele, spolehlive a rychle, ale bezne basti 300GB disk kolem 15W v
klidu

takze pokud chcete server s diskama je idealni vec SAS 7.200 rpm - je mozne
ale se na SAS disky vykaslat a koupit si disky svoje SATA nebot radice PERC
6 umi jak SAS tak SATA disky - jen bacha PERC 6 neumi vic jak 2TB disky a u
T300 umi jen 2x mirror  (mam v T610 pichnutej 3TB WD Red - je z nej videt
jen 2TB)

je dobre si pohlidat aby HW radic byl vcetne baterie

ma to dle meho jen jedinou nevyhodu - delaj preci jen jisty hluk vetrakama
- rozhodne mene nez starsi rady a navic maji vetraky inteligentne rizene
teplotou, ale hluk to jiste je - s vymenou vetraku to neni tak jednoduche -
jsou tusim ctyrdratove a navic specialy s vestavenym konektorem - zatim
jsem nezkousel to nejak osulit.

RV