CRI

Sobota Leden 7 23:27:36 CET 2017

Pak taky Číňan dělá spoustu takovýhle čtverců do stropu
http://www.wuliton.eu/produkty/led-svetelne-panely-stropni/
a dají se sehnat za rozumné ceny. Protože si jakýsi podnikatel tady v
okolí koupil starší osazovací automat a chce Číňanovi konkurovat, viděl
jsem jak se taková věc dělá. Nejsou tam ledky po celé ploše, jak jsem si
myslel, ale obvykle na dvou stranách jsou řady ledek a je tam nějaká
rozptylovací fólie. Řešili tady výkon toho svítidla. Podle měření teplot
by byl rozumný výkon 30W, ale když Číňan do toho dává až 50, tak se prý
musí přizpůsobit. Pak se nedivte, že i když ledky mají při rozumném
chlazení životnost 50000 hodin pro pokles svítivosti o 30%, to svítidlo
má obvykle 20000 hodin.
Anděl