Re: OT: Čím lepit lego?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Leden 7 23:04:53 CET 2017

Ne nutně, když se ho tam nenakydá moc, tak ne - a opět, dost záleží na
tom vteřiňáku. A pokud už povlak náhodou vznikne, dá se odstranit
mechanicky nebo třeba nitrometanem (ale to taky není úplně běžná
výbava), mám za to, že se dá smýt i IPA (a to už by měla být bězná výbava).

Jinak toluen nebo aceton bude fungovat taky (jinak jako vynikající
rozpouštědlo na ABS, polystyren a plexi používám ještě kapalinu z
dentacrylu, nevýhoda je, že mi pak vždycky přebývá ten prášek - druhá
nevýhoda je, že spoj časem na světle trochu zhnědne). Samozřejmě
plastikoví modeláři si teď klepou na čelo a říkají něco o lepidle od
Tamyia (nebo v podstatě cokoliv z tohoto ranku:
http://www.peckamodel.cz/produkty/lepidla-tmely-barvy-laky/lepidla/lepidla-pro-plastikove-modely)
- a mají pravdu, jen to opět nebude mít dotyčný v šupleti, jinak by se
neptal a už to měl dávno slepené.

Takže experimentovat se dá s ledasčím, ale fakt bych ten vteřiňák
nezavrhoval :)

Pavel Kutina