este jedna dlazdicska...

Sobota Leden 7 13:42:57 CET 2017

jenže jsou výrobci, co tu starou architekturu stále hýčkají a vylepšují.
Pokud vím, procesory RISC vznikly pro to, že mají jednodušší a tím i
levnější hw. Mám dojem že dnes se to už tak neřeší, že jádro MCU zabírá
na chipu možná už i méně místa, než periferie na něj navěšené. A pokud
něco mohu udělat jednou instrukcí (třeba ten bitový přístup nebo cokoliv
jiného), je to pohodlnější a hlavně rychlejší, než to řešit třeba tím
cyklem s rotacema. Ostatně výrobci RISC MCU, kteří tvrdili, že stačí 33
instrukcí na všechno, to taky průběžně doplňují. Netvrdím že zrovna 51
je nejlepší, zrovna tak kdo dělá s procesory Z8, mohl by podobné věci
říkat o Z80 a 8080, ze které tohle vzniklo. Ale MCU s neošizeným
instrukčním souborem se stále vyrábí a dál vylepšují.
Možná bude problém ještě jinde. Zvyšování rychlosti a snižování
spotřeby, tedy zmenšování součástek ( to je vidět i na napájecím napětí)
může časem dojít tam, kde jsme MCU mít nechtěli. Přiletí částice s vyšší
energií a procesor udělá chybu, potřeba hlídání běhu programu všechno
zkomplikuje. Ale zatím jsme se z 5V dostali u Silabse na 1,8 a funguje
to dobře :-)
Anděl