RE: Instalace ventilátorů

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Pátek Leden 6 12:59:29 CET 2017

To není úplně přesné. Respektive závěry nejsou úplně přesné. Např. u elektronkových koncových stupňů se vzduch prohání úzkými štěrbinami a vzniká přetlak. Tam je skutečně nutná turbína. Ale u tranzistorových koncových stupňů je světlost kudy prochází vzduch obvykle velká a dochází jen k malému škrcení průtoku vzduchu. Proto je lepší takovým ventilátorem vzduch tlačit. Ventilátor mohu nastavit tak aby ofukoval přímo to co potřebuji intenzivně ochlazovat.  Podívejte se třeba na chlazení procesorů - to je stejný příklad.

U toho Racku bych se přikláněl k tomu odsávání. Ne kvůli přetlaku ale kvůli tomu že tak vytvářím pohyb vzduchu v celé skříni, kdežto když budu foukat dovnitř může proud vzduchu proudit nerovnoměrně a některé části zůstanou nechlazené. Hodně záleží na vnitřním uspořádání.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Tomáš Hamouz
Sent: Friday, January 06, 2017 12:44 PM
To: HW-news
Subject: Re: Instalace ventilátorů

Záleží na tom o jaké ventilátory se jedná. Pokud to jsou ploché z PC
(typ "vrtule", https://www.gme.cz/ventilator-axialni-mezaxial-3140), tak odsávat.
Jinak nefungují dobře, nemají rády přetlak. Alepoň tak mi to všichni
tvrdili jak chladit koncové stupně. :-)
Na vhánění je potřeba turbína http://www.ventilatory.net/ventilatory/radialni-ventilatory

Tomáš