trubka jako zvukovod

Pátek Leden 6 11:57:40 CET 2017

Když máte s programováním zkušenosti, třeba by jste to zvládnul i s
obyčejným MCU a s příslušným vývojovým prostředím. To usnutí procesoru a
probuzení od časovače - obecně záleží co ten procesor umí, jaké na to má
hw možnosti. Běžný režim Idle toho až tak moc neušetří. Pokud chcete
opravdu minimální spotřebu, třeba u silabsů, s kterými dělám, musíte
hlídat jestli nenecháváte zapnutý třeba ADC, napěťovou referenci
přepnout na napájení, nebo koukat co vám visí na výstupech a jestli tam
zbytečně něco neteče. Přepínání kmitočtu oscilátoru, pokud nepotřebujete
přesné časování krystalem, je další možnost. U silabsů jsem se na
přepínání oscilátorů LF a HF taky trochu spálil. Nešlo přepnout na
rychlý a hned pustit ADC, pár period to dělalo příšernosti. To se pak
ladí s osciloskopem :-( protože datasheet o těchto detailech taktně
mlčí. Pokud čas potřebujete - tuším že ardurino používá nějaký Atmega a
třeba k Atmega128 můžete připojit druhý krystal 32 KHz pro RTC. Procesor
pak zastavíte úplně a jede jen to RTC se spotřebou v řádu uA. Ten pak
procesor probudí. Silabsy řady EMF8 to už mají taky. Možností je tedy
víc a chce to trochu něco vědět o hw a přečíst si datasheet. Na co vy
máte u ardurina knihovny, které fungují nějak a třeba onen skladník ze
šroubárny už do toho nevidí, to si pomocí několika řídících registrů
popřepínáte sám a víte, co tam máte. Ale pokud vidíte i do toho, jak
jsou ty knihovny napsané a případně si tam můžete něco přiohnout, pak
nic proti ardurinu. Samosřejmě pokud u ardurina používáte třeba
připojení na internet, které je tam už hotové, pak je to jasná a asi i
dobrá volba.
Anděl