trubka jako zvukovod

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Leden 5 02:13:44 CET 2017

Nebal by som sa toho. Pred rokmi som sa pracovne zaoberal UZ meranim
vzdialenosti tvorbou SW este na AT90... Pozor si treba da na pauzu po
vyslani "burstu" ak mate vysielac/prijimac na rovnakom DPS. Aby ste
chvenie DPS nevyhodnotili hned ako prijimanu odozvu.

Odrazy od stien studne dorazia k prijimacu urcite neskor, ako priamy
signal od hladiny. Nemam skusenosti so sucasnymi vysielacmi/prijimacmi.
Vtedy sme pouzivali oddelene suciastky vysielaca a prijimaca. Stacilo
vyslat (ak si dobre pamatam) 20 pulzov na frekvencii 40kHz a ked sa
odchytilo min 10 pulzov echa, vyratali sme cas (posledny - prvy
odvysielany pulz burstu) MINUS (posledny - prvy prijaty pulz burstu) a
bola vzdialenost. So zapornym znamienkom :-) Ono tych "burstov" bolo
viac a tie vysledky sa priemerovali, takze sa dostanete na slusnu
presnost. Na co ale nezabudnite, ked chcete naozaj rozumne presne
meranie, je zavislost rychlosti zvuku na teplote. Uz si to nepamatam
presne, ale chyba je kludne aj desiatky cm, ked sa do meraneho priestoru
oprie slnko.

miro