Pretavenie BGA puzdier

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Leden 5 01:41:29 CET 2017

Skusim sa opytat na skusenosti, ale najprv pridam pridat svoje:

Vecer nam zamrzol satelitny (ako to nazvat) pi*uz.. prijimac. Normalne
bezal program, bez prepinania, bez akcii ako prehravanie, nahravanie,
nic. Zamrzol obraz, na dialkac nereagoval. Siet off/on... vypisal cislo
verzie, load.. a tym skoncil.. Viackrat to iste. Dal som iny napajaci
zdroj, adapter do steny 12V, potom aj laboratorny zdroj, bez zmeny.

Skusili sme preflashovat FW. USB kluc naslo, aj subor, percenta na
displayi bezali.. a uplne na konci Er94, co je chyba rozbalenia archivu.
Vyskusane 3 USB flash kluce, 3 verzie FW v roznych kombinaciach, rovnaky
vysledok.

Tak som pi*uza rozobral, ci nie su nafuknute kondiky. Nepozoroval som
nic take. Pri pripojenom napajani som na vsetkych vyvodovych
kondenzatoroch zospodu DPS nameral napatie od 1.86V, cez 3.33 a 5V az po
12V, vsetko vyzeralo byt ok.

Na radu kolegu som sa aj pripojil cez RS232 konzolu. Ci boot, alebo
bootloader, vypisy boli rozumne, kym to fungovalo (faza Load), ale potom
uz nic.

Kvalifikovanym odhadom ( :-) ) som usudil, ze problem bude v RAM, alebo
obvodoch s nou suvisiachich. CPU ide, FW z flash tiez, displej vypisuje
rozumne udaje, bootloader funguje - cita z USB kluca do momentu
rozbalenia suboru.. a potom uz nic.

Ako som sa s DPS "hral", prstami som stlacal suciastky - hlavne BGA
RAMky a "smetie" okolo - a medzitym som skusal reset, tak mi to normalne
nabehlo na stole az do "run" na dislpeji (bez TV a pripojeneho SAT
signalu). Zobral som to k TV, pripojil signal.. Load, reset, Load,
reset, dokolecka... Tak som opat kadejako postlacal plosak v oblasti
RAM. Reset - load, run a nabehlo vsetko, aj ostry obraz a kvalitny zvuk
:-) Par minut to hralo a potom zamrzlo presne ako predtym.

Eeeej reku nic nezhorelo, je tu studeny spoj :-)

Rozhodol som sa, ze tie BGA RAMky pretavim. Na spodnej strane DPS ziadne
SMD suciastky nie su. DPS som upol vodorovne do sveraka a opatrne
zospodu nahrial teplovzdusnou pistolou. Nic lepsie doma nemam. Ruru
(troubu) mam, ale plastove konektory by sa isto riztiekli a vyberat sa
mi ich teda nechce. Hlavne CI slot ma X pinov...
Lupou som sledoval, kedy sa pretavi spajka na okolitych SMD suciastkach.
Potom som to nechal vychladnut, zapojil a funguje. Teda vsetko funguje
:-) Je to uz par hodin, do krabice som DPS zatial nemontoval, u nas to
nikomu nevadi :-)

Pajka je samozrejme matna bezolovnata, kurvitko zafungovalo na vybornu
medzi 2 a 3 rokmi.

Je mi jasne, ze teplotny profil pretavenia som nedodrzal, tiez okolie
lokalne nahrievaneho miesta si asi svoje odtrpelo, ale ako posledny
pokus o zachranu pred vyhodenim som to takto skusil...

Nakoniec otazka: ako pretavovat taketo DPS v domacich podmienkach lepsie?

miro