trubka jako zvukovod

Středa Leden 4 19:52:46 CET 2017

Dobrý večer,

přemýšlím, jak pokud možno jednoduše udělat měření hladiny do studně.
Nejvíc by se mi líbilo snímat to ultrazvukem, jedno čidlo společné pro
vysílání i pro příjem. Jenže když dám nahoru čidlo a budu chytat odraz
od hladiny, budou tam i mnohočetné odrazy od stěn studně a zvlněná
hladina to odrazí kdoví kam, jen né zpátky. Tak mě napadlo dát tam
trubku. Jenže jak dokážu, aby se ultrazvuk v trubce šířil jen přímo?
Musím splnit nějaký poměr průměru trubky k vlnové délce zvuku?
Předpokládám klasických 40 KHz, tedy délka vlny ve vzduchu bude 8,3 mm.
Když tam dám PPR vodovodní trubku 16x2,7 (PN20), vnitřní průměr bude
10,6 mm. Předpokládám, že by nemělo vadit ani když trubka nebude úplně
rovná.

Anděl