Vyhrivany lis - topny kabel?

bosorka.p na seznam.cz bosorka.p na seznam.cz
Úterý Leden 3 22:36:09 CET 2017

Mam opet takovou chutovku. Potrebujeme vyhrivany lis.
Neco jako je toto http://www.imagehosting.cz/?v=lismem.png
(http://www.imagehosting.cz/?v=lismem.png)
v Cine to vyrabi kde kdo za cca 400$, bohzel pri vaze 50kg chteji daksich
300-400$ za dopravu.
Tak si rikame, zkusime vlastni vyrobu.

Technicky nejde o nic komplikovaneho.
Zakladem jsou dve desky 200 x 200 mm v kazde je 400W topeni, ktere desku
vyhriva na nastavenou teplotu max 200C.
Mezi desky se umisti AL ram v ni jsou dve silikonove gumove desky cele se to
stiske v lisu a pak cca hodunu vulknizuje pri 180C

Muj napad, vzit pasovou plochou ocel 200x15 mm  uriznout dva 200mm kusy
(ocel S235JRG2  DIN17100 CSN 11375)
do kazde vyfrezovat meand na topny kabel, rekneme 5mm sirka 5mm hloubka. Do
meandru vtlacit topny kabel a utesnit vhodnym tmelem, vhodne vrtnout diru na
termoclanek typu K a hotovo.

Problem je, nepodarilo se mi najit topny kabel s vykonem cca 200W/m ,
idealne na 230V.
Poradite zda existuje izolovany topny kabel s timto vykonem a odolnosti
izolace do 200C?
Pripadne cim zaizolovat kanthalovy drat aby ho slo utopit v ocelove desce a
neusmazit obsluhu ?
Volitelne zvazuji variantu použit misto ocelove desky nejdrive AL desku s
topnym kabelem a nad ni teprve ocel pro rozlozeni sily.
AL ma 3x lepsi tepelnou vodivost, ale je meky tak nevim zda to je dobry
napad, i kdyz i samotny ram v kterme se lisuje je frezovan z 1" hliniku.

Dalsi otazka, je pro dany ucel vhodna vyse uvedena ocel nebude to prilis
reznout, korodovat, teplotne se krouti atd?
jakou zvolit povrchvou upravu aby to nerezlo?

Samotny lis.
Sice mam tuseni, ze to skonci lisovanim pres dve pertinaxove desky ve
sveraku nebo pomoci 4ks truhlarskych svorek s tim ze do a donazimy dodelame,
svarenec z vhodnych profilu a bud sroub nebo spise hydraulicky valec. (hever
z tatry).
Nicmene, pokud nekdo zahledl vhodny lis s litinovmy ramem doce by se mi
takova vec libila .....

Dekuji