Je vacsina tovaru v SOS a TME velky cinsky odpad? was: Poptavka pameti

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Únor 23 23:43:36 CET 2017

Viděl bych to asi takto:

1. Pokud nemám speciální požadavky, můžu běžné součástky kupovat kdekoli.
Příklad: BC546, 10k do NF RC členu v 5V logice
2. Pokud potřebuji řešit parazitní parametry, musím tam, kde mám jistotu, že
součástka a DS k sobě patří. Příklad: Zakončovací R z dotazu o LVDS
3. Pokud potřebuji drahou součástku, která vypadá a funguje podobně jako
levná, budu si dávat velký pozor, jestli to není fake (velké tranzistory,
paměti s možnými komplikacemi okolo časování) a určitě pro to nepůjdu do GM.
Příklad: 2SC5200 (našel jsem v GM, ale určitě bych tam pro něj nešel).

Třeba zmíněný BC549 je pro mě "obyčejný NPN", který zesiluje 100-600x, podle
toho jak ho zrovna upekli. Tedy kategorie 1. Chci-li ho do něčeho použít,
musí dané zapojení fungovat při libovolném zesílení z tohoto rozsahu a pokud
je v něm více ks, musí fungovat i když bude každý jiný v rámci toho rozsahu.
Pokud nefunguje, není to chyba prodejce, ale autora zapojení. To je
tranzistor do blikátka a můžu ho koupit kdekoli.

PH