OT Domaci vyroba praziquantelu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Únor 23 20:10:29 CET 2017

Problém asi prakticky vyřešila ebay.de, ale teoreticky mě to hodně zaujalo,
takže:

Udržovat 7 MPa při 90 °C zas takový problém nebude, ale děsí mě, že by při
tom byly přítomny zbytky KCN a kdovíco ještě. Právě kvůli tomu jsem tuto
cestu zavrhl.

Daleko víc se mi líbí ten první a vtipné je, že odpovědi jsem dostal těsně
po odeslání mailu:-)
Výchozí surovina, fenylglycin je zmíněna už v názvu článku a nejspíš ho máme
v DDM, ve starých fotochemikáliích.
Me je metan, v prvním kroku se tedy používá metanol.
V druhém kroku je 2-bromethanol.

Vedlejším produktem tohoto hledání je i nalezení hezkého pokusu pro chem.
kroužek:
https://www.loupak.cz/video/veda-a-pokusy/2314-pokus-brom-alkohol

Pak přichází na řadu trifenylfosfin. Trvalo mi asi hodinu, než jsem se k
tomu dopracoval od uvedeného PPh3:-)

Přípravu jsem našel zde:
http://www.chemickepokusy.cz/kyselina_benzoova2.php

Vedlejším produktem hledání je, že nevím co je ten divný symbol nad
strukturním vzorcem fosfanu:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Fosfan

a tetrachlormethan, celkem snadno vyrobitelný, možná i sehnatelný.

Další krok chce chlorid hlinitý - dá se koupit.

Pak Lithium aluminium hydrid - dá se koupit.

Dále acetylchlorid - asi se dá taky koupit

Pak zas nastávají zádrhely:

- nevím co je CX
- nevím co je Base
- halide si dovedu představit, ale jaký konkrétní?

Pak už by mělo být teoreticky hotovo, přichází ke slovu čištění. Viděl bych
to na nějakou sérii dělení různými rozpouštědly, potom už bych produkt asi
nalil do skleničky s pavími očky a nějakými červíky:-)

PH