pro pobaveni

Úterý Únor 21 00:47:55 CET 2017

Zrovna jsem řešil při návrhu nové verze desky, zda nahradit nebo
nenahradit tantaly 2x100M/16 keramikou.
Proč jo? Je to nízkopříkonové zařízení, každý uA navíc tam vadí a ty
tantaly mají 1-2 uA svod. Je to tam přes napájení. U jednoho zařízení (z
asi 50 kusů) jsem už řešil svod těch tantalů. Zařízení pracuje ve
venkovním prostředí, takže -20 až +50 a to se projeví ledacos.
Proč ne? Potřebuju, aby kondenzátor měl kapacitu i při jmenovitém
napětí. Zatím nejlíp mi vyšel 22M/25V ve 1210. Při 15V má ještě 11uF.
Takže místo dvou tantalů bych tam musel dát 20 keramik. Nějaký 100M/16
na tom nejspíš bude ještě hůř. Tak jsem to vzdal.
Anděl