vady a zavady syntaxe roznych asm, was: hlasovy syntezator do jednocipu

konfera na efton.sk konfera na efton.sk
Sobota Únor 18 14:42:00 CET 2017

> Ale mal som si dat ranajky. Je to btfss alebo btfsc,

Cha!

> cjne, djnz

4 pismena sa este daju, 5 je uz trocha vela (ak to nie je slovo). Dalej
k tym cjne a djnz nie su v tej sade podobne znejuce mnemoniky inych instrukcii. Dalej je tam to f, co je (spolu s W) dalsia sprostost. Nie nahodou si v baste PICkarov - Parallaxe - napisali asembler pre PIC s mnemonikami pripominajucimi '51 - opacny postup samozrejme nikto nikdy nepouzil.

> Ješt k íslm: Ano, syntaxe hex se také asto liší, ale nedovedu si pedstavit, jak by tomu pomohlo více názv stejných instrukcí.

To ukazuje ze ste moje vysetlenie necitali pozorne, inak by ste tie hexa cisla nevytrhavali z kontextu. Dovod pouzitia roznych mnemonik (aj ked ja osobne ho tiez neschvalujem) je v snahe vyhnut sa "specialnym znakom" na oznacenie adresovacich rezimov, lebo prave v tom je ta najvacsia variabilita medzi roznymi asemblermi.

> Ja som vedel asembler jedine na 8bit Atari, pekne a jasne instrukcie, vsetky 3 velke pismenka. Vypis v asm bol taky pekny uhladny.

+1, vo variante 65C02. Tento esteticky aspekt asi Motorolackeho 6k8 dedicstva je sice netechnicky, ale skutocne to programovanie bolo upokojujuco rovnomerne, napriek tomu, ze architektura bola stroho minimalisticka, a teda na vela takych tych "elementarnych" operacii  bolo treba pisat siahodlhe useky instrukci...

Je to vsetko tazke vysvetlit niekomu, kto si na vlastnej kozi neskusil toto a aj ine asemblery....

wek

Daląí informace o konferenci Hw-list