hlasovy syntezator do jednocipu

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pátek Únor 17 16:35:29 CET 2017

Kedysi som si skusal naprogramovat jednoduchu komprimaciu hlasu 8kS/s,
ktoru stihala aj '51 s kodom pisanym v asm. Uz to bolo nieco od
Atmela, asi 24MHz, ale stale 12clocks/machine cycle.

Vychadzal som z DPCM. Do 1B som "vopchal" 4 8-bitove vzorky. Teda
presnejsie uschovaval som si 2-bit informaciu pre kazdu vzorku: 1bit
znamienko a 1bit index do 2-hodnotovej tabulky s prirastkami, ktore sa
k predchadzajucej vzorke pripocitavali/odpocitavali. Najst tie
prirastky bol najvacsi problem. Tiez si bolo treba v PC pripravit
tymto algoritmom pole samplov. Na rec to subjektivne stacilo.

Ked som pouzil 2 vzorky na 1B, t.j. 4 bity na vzorku: 1bit znamienko a
3bity index do 8-hodnotovej tabulky priprastkov, tam sa uz dali najst
hodnoty prirastkov, s ktorymi sa povodny priebeh zvuku dal
rekonstruovat takmer bez chyb. Napisal som si na to program do PC, ale
ci ho este najdem... cez vikend mozem skusit pohladat. Rovnako
zdrojaky do 1-cipu neviem, ci najdem, ale tie uz dnes zaujimave
nebudu.

miro

Dňa 17. februára 2017, 15:51, Zuffa Jan <ZuffaJ na cgc.sk> napísal/a: