gama ziaric

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Úterý Únor 14 22:07:47 CET 2017

Doma mam rozne ziarice, medzi inymi aj toriovu pancusku na lampu -
"lantern mantle" na ebay, kupoval som ich po dva dolare ale tak nejak,
vyzeraju takto
http://www.ebay.com/itm/INVERTED-MANTLE-KEROSENE-LAMP-MANTLE-PARAFFIN-LAMP-GAS-LAMP-/111624624715?hash=item19fd589a4b:g:7~QAAOSwpDdVCaPn
ale udajne sa uz medzicasom vyrabaju nahrady ktore nemaju torium, co
je velka skoda. Tu sa predava nieco velmi podobne, ako testovaci
ziaric
http://www.ebay.com/itm/Geiger-Counter-Test-Source-Thorium-Mantle-check-/322395310682?hash=item4b10420a5a:g:nVAAAOSw0fhXlKuP
a predajca specifikuje ze to aktivne je. Je mozne ze je to to iste co
ten lacny odkaz.
Okrem ineho sa daju na ebay zohnat aj vzorky horiny bohatsej na uran
alebo uranove sklo, ale to ma vacsinou pomerne nizku aktivitu.

Ak to pocka na hw-listovicu, tak to prines a ja prinesiem testovaci material.

Dňa 14. februára 2017, 21:22,  <marian.hubinsky na elso.sk> napísal/a: