vykonovy UZ menic

AZe aze na seznam.cz
Úterý Únor 14 13:56:17 CET 2017

150 cm, na části pozemku při kopání už prosakovala spodní voda, na konci pozemku teče asi 2 metry za hranicí malý potůček. Právě na konci pozemku u té vody byly výkopy rozšířené na 1 metr a z hadic jsme udělali vodorovné slinky, takže jsou v  poměrně mokré zemi. Teplota ze země je, jak jsem psal, teď v této zimě něco malinko pod 5°C.  Ta studna je cca o 200m jinde a níž, a je v ní přes 11°C. Hlídám jednak teplotu ochlazené vody, ale i průtok.
aze

From: Vláďa Anděl
Sent: Tuesday, February 14, 2017 11:49 AM
To: HW-news
Subject: Re: vykonovy UZ menic

Jen bych se zeptal - s trubkama jste se dostal někam až na úroveň spodní vody? V jaké hloubce to máte? A jakou teplotu máte v tom primárním okruhu teď ke konci zimy? Já tam mám písek, spodní vodu v 1,5m. Dokázal bych ty trubky dát až na úroveň spodní vody. Asi by to význam mělo. Výpočtovou výkonovou ztrátu domu mám 4,5 KW, výkon TČ je 7 KW. Při 1000 l/hod se voda ochladí ze 7,5 asi na 2,5 st.C. Předpokládám že když má voda ve studni 7,5 stupně, v zemi v té hloubce to bude podobné. Když už bych to dělal, jak to nadimenzovat aby to nějak zásadně nezhoršovalo COP? Ideálně kdyby voda v primárním okruhu měla teplotu spolehlivě nad nulou?
Stejně si myslím že tak jak to mám, studna od vsakovací jámy je 15m, se mi dostává něco zemí zpátky a snižuje to teplotu vody ve studni.  I když těch 15m se doporučuje. Ještě zkusím probrat se studnařem, jestli je naděje na čistější vodu ve větší hloubce. Ale z vody je cítit poděbradka a obávám se, že ve větší hloubce to bude spíš horší. Ve vesnici je už pět TČ voda-voda, jedno už 8 let a všichni mají čistou vodu, jen já mám rezatou :-(
Anděl