Jak zapnout PC

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 14 12:44:36 CET 2017

Není v tom žádný problém, provozuju to tak už několik let. Mám PC pod
stolem,
tak abych se k němu nemusel shýbat, tak jsem si vytáhl na stůl řadu spínačů
(vybrakované ze staré klávesnice). Ke každému ze 3 PC tam mám vždy tlačítka
ON/OFF a Reset. Délka něco kolem metru. Jedno z PC bylo někdy náchylné
na rušení na lince Reset když jsem v bezprostřední vzdálenosti zapnul stolní
lampu, což je zářivka s klasickou tlumivkou. Tak jsem tam přímo na piny
mainboardu
přidal kondenzátor M1.

Mám to udělané tak, že ta PC můžu zapínat nebo resetovat jednak z té
klaviatury,
ale ke každému vstupu je pak ještě paralelně připojený optron, spínaný z
I/O desky,
připojené k síti. Takhle si po internetu nebo i domácí síti můžu na
dálku zapnout PC.

Docela se to hodí, jsem dost často na cestách a občas potřebuju přístup
domů.
Takže aby mi doma nemuselo PC pořád jet, vždycky si to na dálku zapnu.
Pro to vzdálené ovládání má každé PC 3 signály. Jednak to ON/OFF a Reset
(ty jsou dělané jen optronama), a pak ještě relé, které fyzicky odpojí
elektriku.
Když třeba jedu na dovolenou a jsem dlouho mimo barák, tak rozhodně nechci,
aby ten zdroj byl stále ve stand-by režimu.

PL