CNC - HW + soft

Martin Locker locker na vosrk.cz
Pondělí Únor 13 12:44:34 CET 2017

Na straně HW, tedy frézky ok. Spíše bych doporučil jako firmware GRBL, což je "CNC řídicí systém" na arduinu, ze kterého Marlin vychází. Je to podstatně lépe zdokumentované pro případné nastavování a úpravy.
K tomu existuje spousta různých tzv. frontendů pro PC, které zajistí mimo posílání G-kódu do mašiny i nastavování nulového bodu, korekce délky nástroje (atd.). Tohle sw pro 3D tiskárny nemusí řešit.

Větší problém je ten "převod" model -> G-kód. Tam to už z principu nemůže fungovat tak jednoduše jako u tiskárny. Tam je nutné řešit technologii obrábění (nástroj, řezné podmínky, strategii obrábění - směr, tříska, ...). Na to se používájí systémy CAM, jejichž vstupem je model (např. ze Sketchpu) a výsledkem G-kód. Existují free, ale zatím jsem nic, co by mě oslovilo nenašel. My používáme komerční SolidCAM (ale to si normální smrtelník nepořídí).

Martin