vykonovy UZ menic

Tomáš Mádr ok2mtm na seznam.cz
Pondělí Únor 13 10:17:08 CET 2017

A nebylo by lepší tu chemické usazeniny odstranit chemicky? U UZ dostatečně
silného na to, aby ty usazeniny rozdrobil bych měl strach, aby to
nezpůsobilo popraskání těch vnitřních trubiček s chladivem. A hlavně když se
ty usazeniny rozdrobí, aby vzniklé kousky výměník neucpali.

Něco jiného je "slabej" ultrazvuk a k tomu chemie, kdy ten ultrazvuk chemii
"nabudí" a zajistí, aby fungovala všude.

Stejně to bude nutné ve výsledku propláchnout, aby se odstranilo buďto to
rozpuštěné nebo to rozrušené ultrazvukem.

Kdysi mi kamarád donesl na opravu UZ myčku - zatekla jim asi voda do
ovládání a bylo potřeba vyměnit tlačítka. Oproti té co jsme měli v práci na
umývání osazených plošňáků, takhle zvládla udělat díry do alobalu - byla
trošku silnější. Prsty nebo osazené desky jsem do toho neměl odvahu dát.

Tomáš OK2MTM

---------- Původní zpráva ----------
Od: Robert Vida <vida.hu na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 13. 2. 2017 8:43:00
Předmět: Re: vykonovy UZ menic

"

Tá hmota naviac nemusí vadiť, len Vám zmení rezonančnú frekvenciu.  Máte
foto toho výmenníka? Ja osobne by som sa pokúsil to čistiť chemicky.

Robo

(mailto:vaelektronik na vaelektronik.cz)>:
"

V trubkovém výměníku tepelného čerpadla se mi nejspíš vytvořily železité
usazeniny, které nejdou vypláchnout. Vnější trubka, ve které je voda, má
průměr asi 60 mm a je měděná. Uvnitř je svazek trubek s chladivem.
Představuju si že výměník naplním vodou a ty usazeniny ultrazvukem uvolním,
aby šly vypláchnout. Měnič mám objednaný tento
http://www.hotair.cz/detail/nahradni-dily/ultrazvukove-vany/ultrazvukovy-
piezoelektricky-vibracni-menic-50w.html
(http://www.hotair.cz/detail/nahradni-dily/ultrazvukove-vany/ultrazvukovy-piezoelektricky-vibracni-menic-50w.html)
Když to teda nemám rozebírat, přilepím na to nějaký nástavec s vyfrézovaným
žlábkem na trubku. Bude tam další hmota navíc. Bude to vadit? Předpokládám,
že mezi ten nástavec a trubku musím něco napatlat, jen nevím co. Nějaký gel?
Vazelínu?
Anděl

Dne 12.2.2017 v 20:12 Robert Vida napsal(a):

"

> [...]
pro trubku udělat rovnou do toho spodního dílu měniče.

Rozobrať UZ menič nedoporučujem.  Je malá šanca, že po zložení to bude
pracovať. Treba pri tom mať prípravky na merania náboja.  Okolo skladania UZ
meničov je celá veda, hlavne pre zváracie UZ menič. Tieto čistiace sú menej
háklivé, ale určite by som to nerozoberal ak to ešte chcete používať.

Robo

"

"