RE: OT Vykazování / danění "donations"

Středa Únor 8 23:23:43 CET 2017

Dobré noci přeji.
Odpověď stran danění neznám ale přiznám se, že ani nechápu princip počínání Vašeho syna (při vší úctě).
To je cosi jako reverzní inženýring že ze stávajícího auta se tvočí CAD 3D modely a ty se pak mohou na něco využít?
Pochopitelně na prostor motoru Š 120 si ještě dobře pamatuji ale k čemu to může sloužit? K sériové výrobě modelů tiskárnou?
Děkuji za osvětu...

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Wednesday, February 08, 2017 8:57 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: OT Vykazování / danění "donations"

Zdravím,
  můj nejmladší modeluje auta. V Blenderu. A už setsakra dobře. Nad jedním modelem sedí třeba 3 týdny. Ale stojí to za to a sklízí docela úspěch v komunitě. Zatím to jen tak posílá tomu, kdo má zájem, a zájmců se najde i docela dost.
  Naše idea je nechat to free/opened pod nějakou rozumnou licencí, ale nebránit se možným "donations". Jako přilepšení by mu to rozhodně pomohlo.
Ale: Musí se to nějak evidovat / danit ? Chápu-li to dobře, je to vlastně jakýsi dar. Můj nejstarší už stačil vyzkoumat, že pokud je darovaná hodnota nižší než 15000 Kč / rok / dárce, danit se to nemusí. Čili pětidolarové donations jsou OK, ale když to přeženu a bude jich řekněme 1000, už to není tak malý příjem. Je pořád košer, že se nikde nevykazuje/nedaní ? Bude si je muset kluk evidovat a podávat daňové přiznání ? A když mu ještě není
18 ? (toto omezení v březnu naštěstí pomine, asi netřeba řešit :-) ).
  A jak technicky ? Paypal ? Slyšel jsem o případech, že když je úspěch a donations je více, Paypal rád účet blokuje a obtížně se to řeší...

Jen pár ukázek pro posouzení váženými členy konference:
http://i.imgur.com/9EYWx2b.png
http://i.imgur.com/NLhuP7u.png
http://i.imgur.com/ql3tJRp.png
http://i.imgur.com/X9pTadp.png