OT Vykazování / danění "donations"

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Únor 8 20:57:08 CET 2017

Zdravím,
  můj nejmladší modeluje auta. V Blenderu. A už setsakra dobře. Nad jedním
modelem sedí třeba 3 týdny. Ale stojí to za to a sklízí docela úspěch
v komunitě. Zatím to jen tak posílá tomu, kdo má zájem, a zájmců se najde
i docela dost.
  Naše idea je nechat to free/opened pod nějakou rozumnou licencí, ale
nebránit se možným "donations". Jako přilepšení by mu to rozhodně pomohlo.
Ale: Musí se to nějak evidovat / danit ? Chápu-li to dobře, je to vlastně
jakýsi dar. Můj nejstarší už stačil vyzkoumat, že pokud je darovaná hodnota
nižší než 15000 Kč / rok / dárce, danit se to nemusí. Čili pětidolarové
donations jsou OK, ale když to přeženu a bude jich řekněme 1000, už to není
tak malý příjem. Je pořád košer, že se nikde nevykazuje/nedaní ? Bude si
je muset kluk evidovat a podávat daňové přiznání ? A když mu ještě není
18 ? (toto omezení v březnu naštěstí pomine, asi netřeba řešit :-) ).
  A jak technicky ? Paypal ? Slyšel jsem o případech, že když je úspěch
a donations je více, Paypal rád účet blokuje a obtížně se to řeší...

Jen pár ukázek pro posouzení váženými členy konference:
http://i.imgur.com/9EYWx2b.png
http://i.imgur.com/NLhuP7u.png
http://i.imgur.com/ql3tJRp.png
http://i.imgur.com/X9pTadp.png