Framebuffer RPI

michal.grunt na gmail.com michal.grunt na gmail.com
Pondělí Únor 6 20:11:16 CET 2017

Potřeboval bych trochu helfnout s framebufferem na RPI. Představa je taková, že budu do framebufferu (obrazu) zapisovat nějaké své věci a samozřejmě se budou tyto věci zobrazovat na popředí nějaké aplikace (něco jako on screen menu třeba na monitoru ci TV). Zkoušel jsem zapisovat primo do fb1, ale ty moje informace v obrazu strašně blikají takže je to prakticky nepoužitelný. Jsem smířeny s tím, že to bude blikat, ale nějak únosně… Přemýšlel jsem nad double bufferem, ale to prý také není cesta. Cesta je prý vytvořit v paměti framebuffer 2x tak veliký a pointrem měnit offset… No je to popsaný zde. Ale asi tam není počítáno s tim, že to musí taky ukazovat ten původní obraz…

http://stackoverflow.com/questions/13907471/linux-framebuffer-graphics-and-vsync

Nějaký nápad jak na to? Jak jsem psal jsem smířeny s tím, že to bude blikat, ale tak aby to bylo únosné (ty data se tam budou zobrazovat jenom po dobu nutnou pro nastavení a pak se zobrazení vypne).

Pro úplnost: RPI + 3.2“ LCD SPI a nastaveny fbtft (framebuffer copy to tft).

Děkuji
MG