Ako je to s dlhodobou presnostou frekvencie v rozvodnej sieti

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Únor 3 18:34:56 CET 2017

:-)
Byl jsem zvyklý na analogové spektráky a tak jsem bez dalšího zkoumání
očekával, že digitál bude přesnější a nějak mi nedošlo, že digitál na tom
bude z fyzikálních důvodů úplně stejně...

PH

-----Původní zpráva-----
From: balu
cakal som kedy sa niekto zmieni. Je podozrive, ze prave ty :-)

Spektrak sa nepouziva na meranie hodnoty frekvencie s rozlisenim na 8
platnych cislic. Ak ma sweep 1001 bodov, sirka IF pasma 1Hz, meranie
2Hz-2kHz tak udaje s rozlisenim jemnejsim ako jednotky Hz nemaju zmysel.
Na to by bolo treba meranie so sirkou pasma maly zlomok Hz, co by trvalo
asi 2 dni... Ine by bolo meranie na frekvencii povedzme 100MHz, tam by
bol pomer sirky pasma a pracovnej frekvencie 1e-8.

V tomto pripade bol ucel pouzitia pristroja odmerat vykon na vystupe
cievky pre jednotlive harmonicke, ktore vieme ze su nasobky 50Hz.

Presne taketo meranie robia ti svajciari. Mozno ked sa pohrabes na
spominanych strankach najdes aj fazu v jednotlivych krajinach.