RC snubber.

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Únor 3 17:30:51 CET 2017

Úkolem té diody je ochránit tranzistor při vypínání indukční zátěže, včetně
vedení, proto se dává na začátek přívodu. Pokud lze něco dát přímo k cívce,
dal bych tam nějaký RC člen, pro začátek třeba 10-100n a 22-68R. Druhý,
stejný bych dal i k diodě na začátku drátů.

Ale začal bych od pohledu oscilem, co se děje při zap/vyp a dávám šanci tak
70 %, že to bude kmitání T kvůli vysokému R.

Ale pokud zapojení odpovídá Wekově schematu ze 7:54, asi bych i bez měření
jako první zkusil, zda problém nezmizí připojením 10-100n paralelně ke G (ke
100n to bude ale chtít razantně snížit odpor pod optočlenem a kvůli tomu i u
MCU).

PH

-----Původní zpráva-----
From: Glajc Pavel
Ventily mívají obvykle "botičku" která je na použití diod uzpůsobena -
pájecí body. Nějak se mi nechce zdát, že se k cívce nevejde kus opuchlýho
drátu, kterým 1N4007 je.

Opravdu je to nejúčinější řešení, potlačit rušení tam, kde vzniká a nedělat
další anténu z přívodů. Pokud je displej tak mizerně odolný rušení, je
poměrně vysoce pravděpodobné, že další anténou to ještě zhoršíte.