Ako je to s dlhodobou presnostou frekvencie v rozvodnej sieti

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Únor 3 00:09:19 CET 2017

No tak uz niekolko dni napato sledujem parametre siete na linke od Dana,
https://www.swissgrid.ch/swissgrid/en/home/reliability/wam.html
a nahodne porovnavania s mojimi hodinami (resp, s rozdielom medzi mojimi
dvomi hodinami) ukazuju ze ten rozdiel casu naozaj sedi (plusminus
nejakych 5 sekund, co pripisujem chybe tych mojich "referencnych" DCF
hodin).

Tych par dni bola cielova frekvencia stale 50.000Hz, ale rozdiel casu
postupne narastal, vcera (teda teraz je to uz predvcerom, vacsinu tohto
mailu som napisal este pred polnocou) sa prehupol pod -20s, vcera vecer to
bolo okolo -25s, a rano som sice zabudol o 0800 pozriet ale okolo 0900 to
bolo asi -27s, takze som usudil, ze nastala udalost "vyznamna odchylka",
bola stanovena nova cielova frekvencia 50.010Hz, ta bola o 0100 rozoslana
ucastnikom a od polnoci mala byt platna.

Tak som pred polnocou napato sledoval stranku a... ano, od polnoci mame
naozaj cielovu frekvenciu 50.010Hz!

Najvyssi cas, lebo tesne pred polnocou bola odchylka uz velmi blizko
hranici "normalnosti", t.j. -30s...

... zaujimava zabavka sa z toho vyklula... ;-)

wek

PS. Tak co, kde su tie vysledky merania s cievkou? :-D