Jak podojit datové schránky Was: Re: medialni hvezda

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pátek Prosinec 22 10:17:19 CET 2017

Kolik živnostníků by mohlo celý život neplatit daně, kdyby někdo
neudělal dobře zaplacenou chybu?

Víte jak se to dělá, když chcete beztrestně okrást stát o 12 mil. Kč?
Stačí provozovat nějaký státní informační systém a udělat drobnou chybu.

Provozovatel datových schránek se rozhodl, že jeden z nejdůležitějších
systému státní správy vypne na dobu 96 hodin - 4 dnů - od 29.12.2017
16:00 do 2.1.2017 16:00.

Následně si Ministerstvo vnitra u pošty objednalo rozeslání zprávy do
všech 858814 datových schránek. Za každou takovou zprávu zaplatí stát
České poště (potažmo O2) 14,13 Kč. To dělá 12.135.041,82 Kč. To je
docela fér kšeft, zpráva samotná má 1914 bajtů.

A co nevymysleli na České poště resp. v O2? Omylem to pošlou dvakrát.
Takže informace o výpadku jimi spravovaného systému jim vynese 24 mil.
Kč, z toho 12 mil. neoprávněně. To nemluvě o majitelích datových
schránek, kteří mají SMS notifikace, každý z nich zaplatí 3 Kč za
upozornění na zprávu, a ti co mají zabezpečení přihlášení přes SMS,
zaplatí další 3 Kč.

A penízky se jen sypou. Ze státního krev neteče.

Standa