3d tisk - rozdily v PLA

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Prosinec 18 14:07:24 CET 2017

Zdravim,

tiskarnu jsem celkem slusne rozchodil a tiskne. Stribrnym PLA Gembird z
Alzy. Protoze se samozrejme tisknou nejruznejsi ptakoviny, prestalo stribrne
PLA vyhovovat (uz jste nekdy videli stribrne prase nebo stribrneho
jednorozce? Moje dcera ma silena prani.) a ja dojel koupit PLA prirodni,
tedy nebarevne, s tim, ze si to holka nejak dobarvi, bude-li chtit.

Snazim se tedy tisknout z prirodniho PLA stejne znacky i dodavatele, a tu
jsem narazil - stribrne potrebovalo na trysce cca 190 stupnu, na podlozce 50
a bylo to tak akorat, prirodni nejlepe leze pri cca 220 stupnich - a teplotu
podlozky se mi jeste odlaborovat nepodarilo, porad ma snahu se odlupovat a
zvedat - s topenim na 50, na 60 i na 20.

Navic byla s tim prirodnim PLA docela radost nastaveni proudu a pritlaku pro
motor extruderu, velmi tenka hranice mezi "motor preskakuje", "filament leze
jak ma" a "litaj z toho piliny". Kdybych zacinal prvni pokusy s timhle
prirodnim, tak netisknu dodnes, to stribrne vlakno se proti tomu prirodnimu
chova velmi pratelsky.