3D tiskarna - firmware

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Středa Prosinec 13 14:54:00 CET 2017

Cim pomalejší tim kvalitnější… zase mam opačnou zkušenost hlavně s top layer, ze rychlejší tisk (ted nevim nemam to pred sebou asi 40mm/s) je vzhledove hezci nez pomalejší (cca 20mm/s). A ne a ne to poradne odladit, protože jsem tisk na top layer porad zpomaloval a výsledek nic moc. Az jsem si všiml, ze nejsvrchnější vnitřní vrstva vypada o hodne lepe nez top layer a když jsem nastavil stejnou rychlost tak byl výsledek top layer skoro dokonalý…

Ale porad mam problémy s praskanim vrstev. Tedy uz nepraskaji samy o sobe coz je uspech (třeba při tisku krabičky kde jsou vysoké tenké steny napr. 4 perimetry silne), ale když za ty steny pak trochu v ruce vice vezmu tak to praská (ABS)… A to si s tiskarnou hraju rok :-). Vyřadil jsem ofuk vyrobku, udělal jsem z kartonu provizorni cca 20cm ohrádku kolem tiskarny proti pruvanu, abych vyloucil i to, ofuk extruderu na vyrobek nefouka, teplotu abs uz jedu na 250… nevim. Proste to slepovani vrstev nic moc. Když je infill tak ten to podrzi, ale jak je vetsi tenka stena tak je to mechanicky nic moc.

Od: Milan B.
Odesláno:středa 13. prosince 2017 5:24
Komu: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: 3D tiskarna - firmware

On 12.12.2017 12:51, Milan B. wrote:

> Aky slicer pouzivate? Ak Slic3r, vecer mozem poslat nastavenia, ktore
> pouzivam (a zmerat cas tlace kocky 20x20x20 s 0.4mm tryskou - ja
> tlacim vacsinou s 0.2mm, tam su vsetky casy 8x dlhsie :( ).
>
> Co znamena nakrmenie 200%?

Tak som to odmeral. Kocka 20x20x20 sa da zvladnut za 20 minut, ale nic moc.

honeycomb 25% infill (moj oblubeny), vrstva 0.2mm - 36 minut
3d honeycomb 15% infill, vrstva 0.2mm - 29 minut
3d honeycomb 15% infill, vrstva 0.3mm - 20 minut - ale to je uz taky draft

Vsetko je to pri rychlosti perimetre 60mm/s, infill 80mm/s, top 25 mm/s
a prva vrstva 30mm/s (obvykle tlacim pomalsie, kvalita je lepsia)

Na obrazku su vytlacky zlava doprava v tom poradi:
https://static.bastl.sk/rozne/kocky.jpg

Naozaj mate 0.4mm trysku? Ak je treba umelo navysovat rozne parametre,
mozno nesedi rozmer. Tryska 0.5mm  uz ma o 60% vacsi prierez...