nicive solary - ochrana pred malym prepetim

Středa Srpen 30 21:27:44 CEST 2017

Jen bych se zeptal, co to je to "malé přepětí"? Jaká je efektivní
hodnota napětí? Pokud je efektivní hodnota trvale vyšší, překračuje to
dovolené tolerance sítě? Vypadá ten průběh aspoň trochu jako sinus? Nebo
v tom jsou špičky? Nestačil by nějaký lepší odrušovací filtr?
Dokázal bych si představit třeba i pro celý barák autotrafo, na
sekundáru třeba 12 a 24V a podle potřeby snížit napětí o 5 nebo 10%.
Myslím že by to mohlo stačit a pokud ne, nabonzovat problém energetikům,
ať se starají. Jsou povinní zajistit, aby napětí bylo v příslušných mezích.
Anděl