nicive solary - ochrana pred malym prepetim

Standa Palas stpalas na volny.cz
Středa Srpen 30 19:49:04 CEST 2017

Dobrý den

Nedávno mi jeden známý který se občas o ty velké fotovoltaické
elektrárny stará popisoval závadu jak mu na jedné elektrárně odešlo na
jedné větvi cca deset spínaných zdrojů 230V/24V DC které tam jsou na
napájení elektroniky monitoringu. U všech byl vyteklý kondenzátor za
usměrňovačem. Po prodrobnějším zkoumání se zjistilo, že na té větvi
odešel  filtr harmonických u výkonového střídače. (jestli si to dobře
pamatuji) Tak ho nechal vyměnit a je pokoj. Tipoval bych to na podobný
problém. Asi se Vám dostává do sítě nějakej bordel ze střídačů a ten
dělá problémy. Myslím, že je třeba to řešit především s ČEZem nebo s
EONem, ten má určitě páky k tomu donutit provozovatele elektrárny k nápravě.

Standa